To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
GSM, Telefony, Smartfony, Telekomunikacja, Internet - Forum
Forum telekomunikacyjne dotyczące tematów związanych z GSM, telefonią stacjonarną, Internetem, radiokomunikacją i szeroko rozumianą telekomunikacją.

Operatorzy: T-Mobile, Plus GSM, Orange, PLAY - nieplanowane opłaty za internet w kom.- usługi multimedialne

calb - Pią Lut 03, 2012 18:51
Temat postu: nieplanowane opłaty za internet w kom.- usługi multimedialne
Chciałam przedstawić problem jaki mam z plusem i ciekawa jestem, jak często inni abonenci plusa, niczego się nie spodziewając, są również naciągani na takie opłaty.

Wykupiłam abonament komórkowy, w którym mam pakiet internetowy 500Mb. Na moim rachunku pojawiły się jednak dodatkowo płatne usługi multimedialne (mimo niewyczerpania transferu danych w pakiecie). Jak się później okazało miał to być videostreaming. Nie wiem czy wiele osób dostając w abonamencie spory pakiet na transfer internetowy spodziewa się, że nie obejmuje on wszystkich połączeń. Jeśli ma się szczęście podczas podpisywania umowy dostać formularz z odpowiednim regulaminem promocji i czyta sie wnikliwie wszystkie adnotacje "małym druczkiem", to może pojawi się jakaś idea istnienia dodatkowo płatnych połączeń z internetem. Ale i to nie wystarczy. Regulamin promocji videostreaming definiuje tę usługę jako odbywającą się przez specjalny APN video.plusgsm.pl lub video, który jednak (przynajmniej w mojej komórce) nie jest domyślnie skonfigurowany. APN jaki mam zdefiniowany w komórce powinien dopuszczać tylko transfer w ramach pakietu abonentowego. Mimo to na rachunku pojawiły się opłaty za usługi multimedialne-videostreaming. Jestem wyrozumiałą osobą i może fakt ten – nawet w świetle powyższych uwag – nie wzburzyłby mnie tak bardzo, gdybym rzeczywiście łączyła się z jakimiś serwisami video/TV. Ale tak nie było – opłaty zostały naliczone za słuchanie radia przez intenet - takiego tradycyjnego radia, które nie posiada wizji/video.

Składam reklamacje, które na razie zostały odrzucone...

Piszcie proszę, jeśli macie jakieś doświadczenia z tą – jak dla mnie – niechcianą usługą plusa.



---

ziomiwan - Pią Lut 03, 2012 21:32

Będą odrzucone, bo właśnie radio zaliczane jest jak najbardziej do videostramingu (nazwijmy to audiostreaming).
Niechcianą usługą z której korzystasz??

W TWOIM interesie leży odpowiednie skonfigurowanie TWOJEGO telefonu. Wystarczy wejść na stronę operatora i wybrać konfiguruj telefon.

Opłaty zostały słusznie naliczone i reklamacja nie może zostać uwzględniona.

Przy złym ustawieniu usługi videostramingu wszelki transfer jest dodatkowo liczony gdyż nie jest ustawiony tak aby pobierać transfer z wykupionego pakietu/otrzymanego w prezencie.

calb - Pią Lut 03, 2012 22:29

Sory, ale wiem co piszę. Videostreamnig nazywam niechcianą usługą usługa, bo pobiera dodatkowe opłaty za coś co powinno być rozliczone z pakietu internetowego. Radio jak najbardziej może być zwykłą pakietową transmisja danych - dwie inne aplikacje jakie posiadam do słuchania radia internetowego, spokojnie dają sobie z tym radę.

MÓJ telefon jest odpowiednio skonfigurowany. Regulamin usługi videostreaming wyraźnie mówi, że usługa ta jest realizowana przez APN video.plus.gsm lub video2. Ja takich apn w komórce NIE MAM zdefiniowanych. Jak więc może być nawiązane połączenie przez niezdefiniowany APN? Nawet konsultanci BOK twierdzą, że przy tym APN jaki mam w komórce, żadna aplikacja nie powinna pobierać danych poza pakietem. A jednak...

Ale skoro już tak reprezentujesz plusa, to proszę uświadom mnie gdzie i jak mam poprawnie ustawić usługę videostreaming, żeby transfer pobierać z pakietu, a nie płacić za to? Bo nigdzie takich informacji nie mogę znaleźć.

calb - Sob Lut 04, 2012 04:07

Jakoś nie rozumiem tego zdania:

ziomiwan napisał/a:
Przy złym ustawieniu usługi videostramingu wszelki transfer jest dodatkowo liczony gdyż nie jest ustawiony tak aby pobierać transfer z wykupionego pakietu/otrzymanego w prezencie.


Na czym więc polega 'dobre' ustawienie videostreamingu? Można go tak ustawić, żeby pobierał transfer z pakietu? Serio, chciałabym się tego dowiedzieć.



---

ziomiwan - Śro Lut 08, 2012 18:52

Jeśli nie masz ustawionych odpowiednich APN dla videostreamingu to telefon wybiera dostępne domyślne ustawienia dla internetu. Tak przynajmniej było w większości telefonów.
I owszem usługa działa, ale nie rozlicza danych z pakietu internet.

http://www.plus.pl/indywi...figurujTelefon/ tutaj wybierasz model telefonu, podajesz numer telefonu oraz wybierasz jakie ustawienia chcesz otrzymać.
Po instalacji tego ustawienia powinno pobierać dane z pakietu.

I drogi kolego. Nie reprezentuje plusa, a zdrowy rozsądek. Nie można obwiniać kogoś za błędy jakie się samemu popełniło, lub swoim niedopilnowaniem.
Jeśli prześledziłbyś forum to zobaczyłbyś, że pomogłem jednej użytkowniczce która dostała kolosalny rachunek. I wcześniej sam walczyłem z operatorem, ale w słusznej sprawie.

calb - Śro Lut 08, 2012 19:34

Dzięki za wyjaśnienia. Przyznam, że ja rozumiem to dokładnie odwrotnie. Usługa videostreaming, zgodnie z regulaminem, jest realizowana przez APN video.plusgsm.pl lub APN video2. Jeśli nie mam tych APN w komórce, to jak usługa może działać? Transfer video działa, ale nie w formie usługi videostreaming (filmiki na YouTube, jakie oglądam na obecnych ustawieniach są rozliczane z pakietu). Jeśli skonfiguruję sobie profil video na stronie którą podajesz, to według mnie na zdrowy rozsądek, właśnie wtedy usługa będzie działać i naliczać dodatkowe opłaty. Czy to jest błędne rozumienie tego problemu?


---

ziomiwan - Sob Lut 11, 2012 22:30

Tak usługa to może działać. Ale wiąże się to właśnie z naliczaniem dodatkowych opłat.
Po skonfigurowaniu usługi videostreamingu poprzez ww link, wszelki transfer danych powinien być rozliczany z wykupionego pakietu MB.
Można to sprawdzić w prosty sposób. Sprawdzić ile pozostało nam MB w pakiecie, następnie ustawić videostreaming ze strony plusa, uruchomić go na chwilę, a następnie po chwili wyłączyć i sprawdzić czy pakiet został naruszony czy też nie.

Jeśli nie został naruszony to wybrać jako domyślne ustawienie dla videostreamingu ustawienia Internet GPRS i ponownie sprawdzić czy pakiet zostanie naruszony po skorzystaniu z usługi.

calb - Sob Mar 03, 2012 17:27

Wygląda na to, że to jednak ja miałam rację. Po czwartej reklamacji plus uznał opłaty za nieprawidłowo naliczone i obiecał wystawić fakturę korygującą. Dziwnie zbiegło się to z interwencją rzecznika konsumentów, zdaje się że moje reklamacje nie były wystarczającym argumentem dla pracowników plusa. Moim zdaniem to bezwstydne olewanie klientów, ale to już inna historia. W każdym bądź razie wynika z tego, że bez konfiguracji APN video NIE POWINNY pojawiać się dodatkowe opłaty za videostreaming (usługi multimedialne). Jeśli ktoś jeszcze spotka się z takimi opłatami, nie mając odpowiedniej konfiguracji w telefonie, to warto powalczyć o swoje.


---

ziomiwan - Czw Mar 08, 2012 16:32

Szczerze wątpię w to co napisałeś.
Być może i zwrócą pieniądze, ale dla świętego spokoju, co dość często robią.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group