Prawo telekomunikacyjne - Zmiana regulaminu a rozwiązanie umowy
johnbil - Czw Lip 30, 2009 17:37 Temat postu: Zmiana regulaminu a rozwiązanie umowy Witam serdecznie
W dniu 06.07.2009 r weszła w życie ustawa z dnia 24.04.2009 r. mówiąca o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. W związku z tym sieć PLAY wprowadza nowy Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych.
Rzeczą wiadomą jest, że zmiana regulaminu przez Operatora skutkuje tym, iż abonent może wypowiedzieć umowę bez żadnych konsekwencji odszkodowawczych ze strony operatora. To zresztą gwarantuje nam art. 60 a cyt. ustawy.
Jednakże Play w zapisach nowego regulaminu zamieszcza paragraf w którym mówi że :"Abonent ma prawo wypowiedzieć umowę w przypadku braku akceptacji zmian, a w razie skorzystania z tego prawa Operatorowi nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, chyba że konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa..."
Są to jednak zapisy nowego regulaminu, który to ewentualnie miałbym zaakceptować.
Więc moje pytanie brzmi czy w waszym odczuciu można zrezygnować z usług telekomunikacyjnych bez konsekwencji, czy takowe mogą się pojawić po wypowiedzeniu umowy. Proszę o pomoc, a może ktoś też jest w takiej sytuacji?
darkgee - Czw Lip 30, 2009 20:16
W tej ustawie zapisane jest chyba, że można zmienić umowę bez konsekwencji, jeżeli operator nie poinformuje o tym swoich użytkowników.
johnbil - Czw Lip 30, 2009 21:23
Operator, w tym przypadku PLAY, przysłał do mnie pismo informujące o zmianie regulaminu, informując jednocześnie o wspomnianej wyżej kwestii czyli możliwości niezaakceptowania przedstawionych zmian i wypowiedzeniu umowy bez konsekwencji, dodając jednocześnie że istnieje zapis w "nowym" regulaminie, że jeżeli zmiany wynikają wprost ze zmian obowiązującym przepisów prawa to nie można rozwiązać umowy bez konsekwencji. W tym przypadku tak jest, wszak zmieniła się ustawa "Prawo Komunikacyjne". Jednakże ten własnie zapis został wprowadzony przez PLAY dopiero teraz do "nowego" regulaminu i ot cała zawiłość. Jeśli ktoś się nie wczyta w informacje i paragrafy to wydaje się że w takim przypadku wypowiedzenie umowy jest nie mozliwe, natomiast jeśli analizując to tak jak opisałem to powyżej, sprawa wydaje się wręcz dziwna. Jutro postaram się odwiedzić salon PLAY i porozmawiać z pracownikiem, choć wiem jak ta rozmowa może się skończyć.
Jeśli ktoś chciałby coś dodać to bardzo proszę, na pewno jest wiele osób które mają umowę z PLAY i chyba jest to interesujące posunięcie, ponieważ rozwiązanie umowy powoduje iż telefon zostaje u abonenta.
ziomiwan - Czw Lip 30, 2009 22:29
Można rozwiązać umowę jeśli operator zmieni regulamin świadczenia usług. Przysyła wtedy każdemu abonentowi pismo wraz z nową umową. W przypadku braku akceptacji nowej umowy trzeba złożyć wypowiedzenie i nie ponosimy przy tym żadnych konsekwencji.
Niedawno w Plusie również była zmiana regulaminu i taka sama sytuacja była, można było w ciągu 30dni od otrzymania nowego regulaminu rozwiązać umowę bez ponoszenia konsekwencji.
Pozdrawiam
johnbil - Sob Sie 01, 2009 17:35
Ok, dzięki za komentarz. Ale niepewność jest właśnie w zapisie nowego regulaminu że jeśli zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa to nie można rozwiązać umowy bez konsekwencji. Nie mogę odszukać starego, tzn z przed 6 lipca 2009 roku regulaminu świadczenia usług Play. Jeśli w starej umowie również był taki zapis to rozwiązanie umowy może być kłopotliwe. Tak więc może ktoś ma treść starego regulaminu to proszę o sprawdzenie. Na stronie play jest już niestety "nowy" obowiązujący od 6 lipca 2009.
seb xd - Śro Sie 05, 2009 15:00
Witam
Wczoraj także otrzymałem to pismo, dzisiaj postanowiłem je przeanalizować. I niestety wyszło na to, że po zerwaniu umowy zapłacimy kare :/
No to zacznę od początku, podpisując umowę przed wprowadzeniem tych zmian było napisane w &18 ust.3 Abonent ma prawo wypowiedzieć umowę w przypadku braku akceptacji zmian a w razie skorzystania z tego prawa Operatorowi nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze. po zmianie regulaminu wygląda to tak jak napisano wyżej.
Pomimo tego, że nie akceptujemy tego nowego regulaminu patrz &18 ust.3 to ustawa która obejmuje tą zmianę weszła już w życie z dniem 6.07.2009 także ona teraz nas obowiązuje nie ta co powyżej (ta pogrubiona). Także nawet w sądzie mamy przegraną ponieważ, sprawa będzie rozpatrywana z pktu obecnie obowiązującego prawa (czyli z tym "Jednakże zwracamy uwagę...") z tego jasno wynika, że mogą nam niestety taką kare nałożyć :/ także radze się wstrzymać bo po co odchudzać portfel o 1500 zł xD
ziomiwan - Śro Sie 05, 2009 15:36
Nie rozumiem kompletnie tego co napisałaś...
Poza tym. NOWY regulamin obowiązuje Cię zanim podpiszesz nowy czy jak to tam jest.
seb xd - Śro Sie 05, 2009 16:22
Napisałeś
W skrócie chodzi o to, że aktualnie obowiązująca ustawa (ta która spowodowała zmianę regulaminu) mówi o tym, że będzie trzeba płacić kare;)
haloxavi - Czw Sie 06, 2009 12:37
A czy to są wyłącznie Twoje osobiste domysły czy też konsultowałeś się z kimś?
seb xd - Czw Sie 06, 2009 13:02
Wywnioskowałem to sam po przeanalizowaniu całego tekstu i ustaw. Z nikim się nie konsultowałem.
johnbil - Pon Sie 10, 2009 12:44
Kolega troszkę namieszał , ale ma rację. Nadrzędnym aktem prawnym jest ustawa Prawo Telekomunikacyjne. Znowelizowane weszło w życie w dniu 6 lipca 2009 r. Art. 60 a, na który powołuje się PLAY wygląda następująco: proszę zwrócić szczególnie uwagę na ust. 3
Art. 60a.
1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:
1) doręcza abonentowi na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków
umowy, w szczególności, o której mowa w art. 56 ust. 3,
2) doręcza abonentowi na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść
każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie,
o którym mowa w art. 59 ust. 1, oraz
3) podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany warunków
umowy określonych w regulaminie, o którym mowa w art. 60
- z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem
tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany
o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych
zmian.
2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1,
dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje
roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6,
o czym abonent powinien zostać także poinformowany.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których
mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym
również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.
4. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych niezwłocznie informuje
abonentów na piśmie o zmianie nazwy (firmy), adresu lub siedziby dostawcy
usług. Informacja o powyższych zmianach nie stanowi zmiany warunków
umowy.
5. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dla użytkowników
końcowych usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej
niezwłocznie podaje do publicznej wiadomości informacje o zmianie
nazwy (firmy), adresu lub siedziby dostawcy usług.
Więc niestety, nic nie można zrobić, operator zmienia regulamin pod wpływem zmian przepisów prawa i koniec.
ziomiwan - Pon Sie 10, 2009 20:40
No jeśli zmiana regulaminu wynika ze zmiany prawa telekomunikacyjnego i które przedstawia w jasny sposób te zmiany i zastrzeżenia to rzeczywiście nic niemożna zrobić.
Zresztą chyba regulamin nie zmienił się w sposób który zmieniałby coś w dostarczaniu usług? A jedynie zmienia to co musi. Play dobrze zaznaczyło to jednak .
johnbil, bardzo dobrze przytoczyłeś ustawę to wyjaśnia wszystko w porównaniu do postów seb xd, bo tam mamy kompletny harmider.
|
|
|