Dostęp mobilny - internet komórkowy, LTE, WiFi, WiMAX... - Jaki internet najkorzystniejszy dla firm?
ProstyBanan - Śro Cze 30, 2010 14:27 Temat postu: Jaki internet najkorzystniejszy dla firm? Witam
Przeglądałam ostatnio oferty operatorów komórkowych i przyznam szczerze, że nie potrafie wybrać najkorzystniejszej oferty. Nic mi nie mówia wymienione specyfikacje techniczne. Czy możecie coś doradzić? Jaki internet dla firm wybrać? na co zwrócić uwagę? Zastanawiałam się nad Play dla firm bądź biznes everywhere w Orange.
ziomiwan - Śro Cze 30, 2010 19:50
Dla ilu komputerów? Tylko do przeglądania stron internetowych?
ProstyBanan - Czw Lip 01, 2010 10:58
W chwili obecnej 10 stanowisk, internet traktujemy jako źródło informacji, a więc głównie do przeglądania stron, aczkolwiek wiadomo, że może się zdarzyć tak, że pracownicy będą potrzebowali ściągnąć jakiś plik. Nie wiem na jaki pakiet się zdecydować, co jest istotne..
ziomiwan - Czw Lip 01, 2010 11:07
10 stanowisk to bardzo dużo jeśli chciałbyś brać taki internet. Chyba, że brałbyś kilka abonamentów w co wątpię.
Musisz mieć przynajmniej te 20GB transferu, bo inaczej możesz mieć małe problemy z dostępem do neta gdy skończy się transfer.
I tu w sumie pozostają Ci dwie opcje. A mianowicie Plus oraz Orange.
W plusie za 20GB płaciłbyś 89zł i w nocy miałbyś dodatkowe 100GB transferu.
Masz też opcję 37GB za 129zł tego transferu raczej pracownicy by nie przekroczyli i podobnie jak wyżej w nocy masz 100GB transferu dodatkowo.
W orange masz 21GB za 99zł lub 36GB za 120zł.
Do podanych kwot doliczyć trzeba oczywiście VAT.
Dodatkowo iPlusa możesz wziąć na próbę.
ProstyBanan - Pią Lip 02, 2010 10:11
Dziękuję Ci za podpowiedź, właściwie cenowo wychodzi podobniej , liczę się z tym , że przy takiej ilości stanowisk będę musiała wziąć większy tranfer. Sczerze mówiąc Plusa nie brałam pod uwagę z racji zasięgu. Osobiście nigdy nie posiadałam, ale miałam możliwość korzystania.
Nie wiem jeszcze co oznaczają HSPA, UMTS, EDGE, GPRS, WLAN czy tez CDMA.
Czy ma to jakieś znaczenie , przy wyborze konkretnego pakietu?
ziomiwan - Pią Lip 02, 2010 14:41
To są dość ważne rzeczy ponieważ pokazują z jakiego profilu transmisji danych będziesz korzystać. Oczywiście najlepiej wybrać modem który daje nam najszybszą transmisję danych czyli HSPA o ile się nie mylę.
Musisz też wiedzieć, że do podzielenia tego łącza na tyle komputerów potrzebujesz routera.
Oraz musisz wziąć pod uwagę to w jakim standardzie pracuje u Ciebie dana sieć, jeśli masz dostęp do 3G to transfer będzie niezły, ale jeśli niższy to nie radzę brać jednego abonamentu na tyle komputerów ponieważ szybkość transmisji danych będzie bardzo mała, a co za tym idzie strony będą się ładować wieczność.
ProstyBanan - Pon Lip 05, 2010 12:14
Dziękuje raz jeszcze. Rozumiem, że router pomoże głównie w momencie , gdy pracownicy będą w biurze, w terenie nie jest on istotny i by móc korzystać z internetu w plenerze, należy po porostu zakupić oddzielne pakiety?
Czy jest szansa,że o wspomnianym standardzie poinformuje mnie pracownik Orange i nie będę musiała sama tego sprawdzać?
ziomiwan - Pon Lip 05, 2010 13:11
Pracownik danego operatora musi Cię o tym poinformować jeśli zapytasz.
W terenie tego internetu będzie mógł używać tylko jeden pracownik.
Zobacz jeszcze to http://www.playmobile.pl/pl/internet/index.html
Bo być może ten Play na kartę będzie lepiej opłacalny.
ProstyBanan - Pon Lip 05, 2010 13:46
Przyznam szczerze, że Play nie brałam pod uwagę. Cenowo chyba wypadają podobnie, ale zależy mi też na jakości, a nie jestem do niej przekonana. Wchodziłam też na stronę, to ta technologia CDMA dostępna jest chyba tylko w orange?
elDar - Czw Wrz 09, 2010 11:15
Co do mobilnego internetu w Orange to są poważne mankamenty w dostępie do informacji w BOK on-line.
BRAK jest informacji o ilości zużytego transferu. Nawet dzwoniąc do operatora nie każdy konsultant jest w stanie podać tę informację. (Muszą zliczać na kalkulatorze dane z poszczególnych stron !)
Zaś w przypadku wyczerpania transferu w danym okresie rozliczeniowym (miesiąc) można owszem podwyższyć abonament (transfer) jednak działa to dopiero od kolejnego okresu rozliczeniowego.
To istotna niedogodność i absurd.
W PLAY np. rozwiązanie jest proste:
a) po wejściu do swojego konta on-line od razu widać ile mamy zużytego transferu.
b) w każdej chwili natychmiastowo możemy zwiększyć transfer o o okr. ilość GB lub przywrócić limit.
W play natomiast jest problem w pobieraniem faktur on-line. Radzę nie włączać usługi e-faktura.
|
|
|