Operatorzy: T-Mobile, Plus GSM, Orange, PLAY - Połączenia zagraniczne
migotka77 - Nie Wrz 05, 2010 19:23
Witam serdecznie. Jestem z Wami po raz pierwszy więc wybaczcie jeśli moje pytanie zawarłam nie w tym temacie co powinnam.
Przez dwa ostatnie tygodnie przebywałam na wczasach w Chorwacji. W dniu wczorajszym zadzwoniła do mnie pani z biura obsługi abonenta sieci Plus z informacją, iż blokują mi telefon z uwagi na przekroczony limit usług. Kiedy zapytałam jaki to limit pani poinformaowała mnie, że chodzi o kwotę 4.000 złotych.
Po wykonaniu setek telefonów do sieci uzyskałam odpowiedź, że ta kosmiczna kwota spowodowana jest korzystaniem z internetu w roamingu.
Problem w tym, że z internetu nie korzystałam. Powiem więcej, nawet z tego telefonu nie dzwoniłam ponieważ w tym celu wykupiłam kartę chorwacką.
Wspomnę jeszcze, że telefon nie posiada klawisza szybkiego dostępu do internetu. By do niego wejść należy potwiedzić wejście w menu.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem.
Jak mam zapłacić 4000 złotych za internet, z którego nie korzystałam nawet przez sekundę???
Bardzo proszę o pomoc...
ziomiwan - Nie Wrz 05, 2010 20:46
Temat niby nie pasuje, ale jednak pasuje.
Telefon posiada gps? Jaki system ma Twój telefon oraz jaki to jest w ogóle telefon.
migotka77 - Pon Wrz 06, 2010 08:51
Telefon to Nokia E71. Posiada GPS.
Wczoraj po dokonaniu analizy rachunków szczegółowych z poprzednich miesięcy zauważyałam, że telefon łączył się z internetem po raz w miesiącu przez 8 godzin. Oczywiście bez mojej wiedzy i zgody.
Zadzwoniłam do zaprzyjaźnionej sieci Era i tam dowiedziałam się w dziale technicznym, iż ten model telefonu nie ma prawa samoistnie łączyć się z internetem.
Sieć plus ma generalnie wszystko w dooopie. Nie chce ze mną rozmawiać. Mogą to zrobić dopiero wtedy gdy zapłacę zaliczke w kwocie 2000 złotych.
Tylko, że chcę wiedzieć za co zapłacę!!!!
ziomiwan - Pon Wrz 06, 2010 12:19
Napisz do nich reklamację w której napisz, że połączenie odbywało się bez Twojej wiedzy na nieznane Ci adresy.
Możliwe, że to GPS łączył się z internetem w celu pobrania jakiś informacji, a zapewne masz ustawienia internetowe na WAP przez co suma jest tak przeogromna.
Za nic nie płać im pieniędzy, idź do salonu i powiedz, że chcesz napisać reklamację i prosisz o przefaksowanie jej.
Wyjaśnij całą sytuację w podaniu reklamacyjnym i zażądaj wyjaśnienia sprawy oraz umorzenia tej sumy.
migotka77 - Pon Wrz 06, 2010 16:11
Zrobię ta jak mówisz...
Obawiam się, że sprawa z góry przegrana.
Byłam dziś po poradę u rzecznika praw konsumenta. Wszystko jak się okazuje zalezy od opinii rzeczoznawczy.
Dzięki za pomoc... Wiesz, najgorsze jest to, że PLUS twierdzi, iż nie da się tego sprawdzić z jakimi stronami się telefon łaczył. Powiem więcej twierdzą, że nie da się również sprawdzić daty i godziny logowania...
ziomiwan - Pon Wrz 06, 2010 18:36
Da się wszystko sprawdzić. A nawet powiem więcej, to jest ich za***rany obowiązek aby udzielić Ci tych informacji.
Sprawa raczej nie jest przegrana. Zawsze w razie czego możesz odwołać się od ich opinii i skierować sprawę do sądu.
migotka77 - Pon Wrz 06, 2010 19:04
Twierdzą, że nie mają takiej możliwości...
Dzięki wielkie Ziomiwan...
Aha, WAP jest wyłączony od początku.
ziomiwan - Pon Wrz 06, 2010 21:29
WAP wyłączony? Czyli masz wyłączoną możliwość łączenia się z internetem?
Musisz dzwonić do BOK jeśli chcesz uzyskać poszczególne informacje tam MUSZĄ Ci powiedzieć wszystko, w salonie nie, ale w BOK tak.
migotka77 - Wto Wrz 07, 2010 12:34
Widzisz... problem w tym, że nie chcą ze mną rozmawiać.
Powiedzieli, że dopiero po zapłaceniu zaliczki w kwocie 2000 zlotych będą rozmwawiać na ten temat.
Na chwilę obecną nie udzielają żadnych informacji.
Nie znam daty i godziny łączenia, nie wiem praktycznie nic. Oczywiście oprócz kwoty do zapłaty. Wprawdzie okres rozliczeniowy kończy się w dniu 25 września ale telefon już wyłączyli...
ziomiwan - Wto Wrz 07, 2010 19:04
Bardzo dziwne... 2000zł to nie mało, a nawet bardzo dużo... Sam niewiem już jak z nimi postąpić... Napisz tą reklamację na razie, a później pomyślimy.
migotka77 - Wto Wrz 07, 2010 20:04
Będę z Wami w kontakcie. Reklamację mogę napisać dopiero po wygenerewaniu rachunku tj. 25 września...
Dzięki za wsparcie
Gina - Sob Wrz 11, 2010 13:10
Ech, właśnie dla tego także warto jednak mieć osobną kartę pre paid. Nie przegadasz na takich roamingu więcej niż masz na koncie i tyle. Poza tym, że stawki są ludzie to kolejny atut. W rayie w doadować mozna online.
Merry - Wto Wrz 14, 2010 21:58
Zdecydowanie. Nie zapłacisz też fortuny za odebrane połączenia, bo wbrew pozorom one także sporo kosztują, chociaż te 59 groszy w Heyah jest całkiem ok.
Gina - Czw Wrz 16, 2010 14:52
Wbrew pozorom takie reklamacje dość często są uznawane. Życzę zatem szczęścia i wyrozumiałości operatora no i rozwagi na przyszłość, bo zdecydowanie da się uniknąc takich sytuacji. Sama żałuję, że odpowiednio nie rozeznałam się w ofertach przed wyjazdem, ale aż takiego rozjazdu finansowego to nie zaliczyłam
migotka77 - Śro Paź 06, 2010 19:56
Oddałam telefon do rzeczoznawcy. Z jego opinii zdecydowanie wynika, że telefon łączy się z internetem samoczynnie bez uzyskiwania mojej zgody. Jak się okazuje aktualizuje sobie oprogramowanie nawigacji. Jest to ustawienie systemowe bez, którego nawigacja byłaby bezużyteczna. By telefon nie łączył się z internetem nalezy go calkowicie wyłączyć. Tylko do cholery jasnej właśnie po to kupiłam telefon z internetem by mieć do niego dostęp. I między innymi po to by mieć też nawigację. Tylko dlaczego nikt nie poinformował mnie o tym, że mój telefon sobie sam śmiga po necie. I robi tam nie wiadomo co. Rachunek sieć Plus przysłała w kwocie 4300 złotych. Biling w ilości 28 stron. I co dalej???
No właśnie. Byłam u rzecznika praw konsumenta. Obiecał, że pomoże mi coś wywalczyć... Tylko, że ja nie mam żadnych nadziei. No cóż zobaczymy. Tak jak obiecałam będę na bieżąco informować o rezultatach. Może moja sprawa będzie dla kogoś nauczką na przyszłość.
|
|
|