GSM, Telefony, Smartfony, Telekomunikacja, Internet - Forum Forum poświęcone tematyce GSM, urządzeniom mobilnym, internetowi, nowym technologiom oraz szeroko rozumianej telekomunikacji
Telefon: Nokia 6120 Classic
Sieć GSM: PlusGSM
Internet: Play na kartę Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lut 2005 Posty: 972
Wysłany: Czw Lis 12, 2015 23:21 116 111 - 7 lat Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
Przez 7 lat Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży pomógł prawie 890 000 razy
Ponad 855 tysięcy dzieci usłyszało głos życzliwych dorosłych, blisko 32 tysiące młodych ludzi, przeczytało odpowiedzi na swoje wiadomości online, aż 530 interwencji rozwiązało skrajnie niebezpieczne sytuacje – to dorobek działalności Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. W listopadzie mija 7 lat pracy Telefonu Zaufania prowadzonego przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem Spraw Wewnętrznych oraz przy wsparciu technologicznym Orange Polska.
Pierwszy raz telefon 116 111 zadzwonił na początku listopada 2008 roku. Już kilka chwil po jego uroczystej inauguracji dzieci uzyskały wsparcie, pomoc i ochronę. 116 111 uzupełnił lukę w polskim systemie pomocy dzieciom – dał im miejsce, w którym mogą liczyć na anonimowe wsparcie w każdej sytuacji.
Najczęściej ze 116 111 kontaktują się młodzi ludzie potrzebujący wsparcia w rozwiązaniu problemów w relacjach z najbliższymi czy rówieśnikami. Co 7. młody człowiek kontaktujący się z Telefonem Zaufania 116 111 zgłasza problemy związane ze zdrowiem psychicznym. Często tylko z konsultantami mają odwagę rozmawiać o depresji, myślach i próbach samobójczych, zaburzeniach odżywiania czy samookaleczeniach. Pojawiają się też nowe problemy i zagrożenia, przede wszystkim te związane z technologiami: seksting, grooming, uzależnienie od komputera, komórki czy tabletu. Dzwoniący szukają także odpowiedzi na pytania związane z seksualnością i dojrzewaniem. Co dziesiąta osoba kontaktująca się ze 116 111 szuka pomocy w związku z doświadczaniem krzywdzenia: przemocy fizycznej, emocjonalnej, zaniedbania czy wykorzystywania seksualnego. Uzupełnieniem oferty pomocy telefonicznej Fundacja Dzieci Niczyje jest strona internetowa www.116111.pl , poprzez którą młode osoby mogą wysłać do konsultantów 116 111 wiadomość oraz skorzystać z bogatej bazy wiedzy.
Od jesieni 2015 roku Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa dzięki wsparciu partnera technologicznego - Orange Polska. Bezpieczeństwo w internecie to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego firmy. Program Bezpiecznie Tu i Tam www.orange.pl/bezpieczenstwo powstał, aby internet był bezpieczniejszym miejscem, szczególnie dla dzieci. Portal skupia w jednym miejscu wszystkie informacje na temat działań Orange Polska i Fundacji Orange, w tym inicjatywy prowadzone we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje.
Numer 116 111 należy do ogólnoeuropejskiej grupy bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest dostępny codziennie od 12:00 do 22:00, pomoc online dostępna jest całą dobę na www.116111.pl/napisz . Telefon 116 111 prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerami strategicznymi linii są: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Partnerem technologicznym linii jest Orange Polska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Strona korzysta z plików cookies. Zapoznaj się z: Polityka Prywatności i Cookies Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.